شهر تاریخی حتا
نوشته شده توسط : فرید طهماسبی

Hatta_Heritage_Village



 

شهر تاریخی حتا



شهر حتا شهری است بسیار قدیمی که تاریخ آن به دوره قبل از اسلام به ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش بر می‌گردد. خانه‌های قدیمی دهستان حتا بطور عجیبی ساخته شده‌است. بعضی از خانه‌ها فقط در ساخت آن سنگ به کار برده‌اند بدون ساروج و یا گِل ولای، بقایای خانه‌هایی که بجا مانده‌است نشان می‌دهد که فقط از سنگهای خوشکی که از ته دره عمیق حتا آورده‌اند ساخته‌ شده اند، سنگها را روی هم چیده‌اند و سقفش با چوب درختان کوهی که از ارتفاعات کوه‌های اطراف خود بوده آورده‌اند وسقف خانه را با آن پوشانده‌اند.
روستای باستانی حتا بر فراز کوه حجر ساخته شده‌است، در دوران گذشته به خاطر وجود دوکوه بلند در دوطرف روستا این منطقه الحجرین نامیده می‌شده‌است. بر فراز این دو کوه دو برج وجود دارد که نگهبانان در شبها در آنها پاس می‌دادند. امروزه دهستان حتا یکی از مراکز مهم گردشگری دبی به شمار می‌آید.
قلعهٔ حتا یکی از قلعه‌های تاریخی ومشهور منطقه‌است. این قلعه در سال ۱۸۹۶ میلادی توسط شیخ مکتوم بن حشر آل مکتوم ینیانگذاری شده‌است. همچنین مسجدی تاریخی در نزدیکی قلعه وجود دارد که تاریخ بنای آن به ۲۰۰ سال پیش بر می‌گردد. مسجد وقلعه هردو توسط حکومت دبی باسازی شده‌اند.

 

Hatta

 

Hatta



روستای تاریخی حتا در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط شهرداری دبی وطبق دستور حکومت دبی بازسازی شده‌است.خانه‌های بازسازی شده در حدود ۳۰ ساختمان است که حجم‌های مختلف دارند. خانه‌ها را برطبق مواردی که در دوران قدیم ساخته بوده‌اند باسازی نموده‌اند، از سنگ و گِل ولای و گچ وشاخه درخت خرما وچوب چندل ومنگور در سقف خانه‌ها استفاده شده‌ است. بعد از اتمام ترمیم روستای تاریخی توسط نائب حاکم دبی در سال ۲۰۰۱ میلادی روستا افتتاح گردید.





:: برچسب‌ها: دیدنیهای دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: